RSS

Leave your link here...


Dikuasakan Oleh Shoutmix

Tak puas hati? Sound direct jer..


Assalamualaikum dan selamat malam… korang gi terawih tak malam ni? Hehehe.

Hari ni dah genap dua hari kita menyambut ramadhan yang mulia ni, tetapi rasanya masih lagi ramai yang alpa dengan tindak-tanduk masing-masing. Opps, aku tak tujukan statement kepada pihak tertentu. Ini adalah peringatan kepada kita semua termasuk diri aku sendiri.

Sedar atau tidak, rata-rata blogger tempatan di Malaysia ni memang cukup suka cerita hot and panas, gosip artis dan sebagainya. Tapi tolonglah yer, hormat sikit bulan yang mulia ni. Kalau boleh hentikan lah semua hal-hal yang bagi aku macam fitnah and mengumpat pon ada. Yelah, bak kata Piee;

 

“Yang salah tu fitnah, yang betui pulak mengata, dua-dua pon dosa besaq ceq oiii…”

 

blahblah

Tapi itulah masyarakat sekarang. Aib orang boleh pulak dijadikan sumber kewangan. Kau tanya macam mana? Yelah, cerita aib orang, umpatan ataupun fitnah dijaja didalam blog masing-masing semata-mata nak naikkan traffic ke blog. Yelah, korang nak traffic pon sebab nak duit la kan? Betul tak? Sudah-sudah la, kalau boleh bulan puasa ni jadikan sebagai langkah pertama untuk hentikan semua hal-hal yang bagi aku, kurang manis untuk kita sebagai, muslim buat. Ye, aku nak tegur pun aku bukannlah maksum, tetapi sekadar peringatan untuk kita bersama.

1309036947-71

Pasal isu puas hati atau tak, ini aku nak kaitkan pasal iklan ramadhan dekat 8TV. Ye memang la korang nak kongsikan hal tu dengan semua orang. Tapi korang sedar tak kesan penulisan kita sebagai blogger secara menyeluruh? Aku rasa, most people tak sedar pon pasal iklan tu, or pada pendapat aku nobody butthurt dengan iklan tu actually. Tapi bila masing-masing dah start tulis dekat blog masing-masing konon-konon chinese dekat Malaysia ni butthurt dengan iklan tu, korang tak rasa ke diorang butthurt disebabkan korang mengwar-warkan hal tu di facebook, twitter and blog korang?

af03af66a58523eb386d9f354b950edb

In short aku nak cakap, kalau korang rasa macam sesetengah perkara tu tak patot terjadi depan mata korang, korang juz sound direct jer. Buat macam aku, antar email terus ke bahagian admin dia. At least itu satu usaha. Tapi apa yang korang buat? Sebarkan hal tu tak settle masalah okay. Juz menambahkan bilangan orang yang butthurt jer. Ye maybe di penghujung story usaha korang tu, benda yang korang rasa macam tak bagus tu akan di ban tapi terfikir tak korang yang ramai orang yang butthurt in the meantime?

But well, lain orang lain ragam… but for muslims, i hope we all can see through what we are writing. Again i’m not juz telling you all, i juz remind all of us including me myself.

BTW, salah ke kalau aku cakap Melodi, Galaksi and Fuhh tu sumber mengumpat kat Malaysia ni? hehehe BETUL AKU CAKAP??

  1. adlina

    3 August 2011 at 22:21

    Nak jawab soalan yg bawah sekali..betul3..hehe ska plak ngan statement piee tu..^_^

  1. Akhelaken

    4 August 2011 at 15:05

    aku tak puas ht! ni nk sound direct je..
    ko kate ko newbie kan? tp apsal sng benor ko dpt iklan nuffnang tu? ape rahsia ko r? aku ni da berabad blogging ni..hah,jwb! nnt aku derma kat nuffng ko sekali :P

  1. Ibu Ammar

    5 August 2011 at 21:38

    betul.!

    yang tak betul tu fitnah, yang betul tu mengata. ambik yg baik udah ler, yg buruk toksah cerita. isk.isk

Post a Comment

Powered by Blogger.
Powered By Blogger
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...