RSS

Leave your link here...


Dikuasakan Oleh Shoutmix

Pelacur Yang Inginkan Perhatian


Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada anda yang mungkin singgah sahur ke blog ni secara sengaja or paksa. Haha. Thanks neway. I’ll pay a visit to ur blog later, but do leave your comment haa. Kalau tak macam mana nak visit. Hehe.

Semalam aku tidur dengan keadaan yang tersenyum puas. Rasanya time aku tidur pun aku still tersenyum sampai ke telinga. Bukan apa, sebelum tidur semalam, aku usha trending topic,#pickuplineramadhan. Haha, kalau korang ada twitter, boleh la kalau korang nak try layan. Yang paling best aku baca bunyi lebih kurang camni;

 

I used to think Yusoff Taiyoob's the best date ever.. And then you came and changed my mind ;)

 

Boleh la korang gi check twitter, tapi yang ada twitter account tu, jangan lupa follow twitter account @betulakucakap yerp.

Berkenaan topic entri aku kali ni, I’m not talking bout those pelacur of Lorong Hj Taib, Cikarons and the Belenians literally. Apa yang aku maksudkan di sini ialah attention whores aka attention seekers. Bukan Uncle Seekers, tu isu lain. Attention Seekers dan Uncle Seekers adalah dua perkara yang berbeza walaupun beliau sendiri pernah tergolong dalam golongan itu dulu. Hehe.

Dalam dunia twitter, attention seeker ni kurang mendapat tempat ataupun dikenalpasti kewujudan diorang ni. Mungkin disebabkan layout and design twitter yang nampak agak privacy walaupun sebenarnya public. Jika kita bandingkan dengan laman sosial Facebook, dekat sini lah selalunya attention seekers cari makan. not that cari makan literally.

Attention Whore pt 1

Aku tak tahu la korang perasan atau tidak, but pada mata aku, most perempuan ada sikap macam ni. Update facebook seolah-olah diorang kurang kasih sayang family. Takkanlah selesema sikit pon kau nak kecoh satu FB umpama kau retis top ala k-pop? Kalau special case yang teruk-teruk serious critical semua tu mungkin la boleh bagi pengecualian tapi, kalau kau betul-betul kritikal, larat plak yer kau pegang smartphone update status?

Tapi serious aku tak rasa kesian, sumpah aku tak kesian, menyampah lagi aku ada. Apsal? Salah ke aku bersikap macam tu? Aku punya alasan aku sendiri. Bagi aku, orang yang sakit sikit-sikit pastu update status memang seorang yang hampeh. Orang yang masuk ward pastu update status masing-masing konon-konon kena jangkitan penyakit plak adalah seorang yang tak beretika. Kau tanya aku kenapa? Allow me to enlighten all of you.

Attention Whore pt 2

First, kalau kau selesema then update status kecoh kasi taw semua orang. Tapi, takder siapa yang comment dekat status kau tanya khabar. Then kau rasa kecil hati lepastu pergi kerja or pergi kelas kau buat-buat merajuk dengan semua orang konon-konon orang tak ambil peduli dengan keadaan kau. Hello Kak! Angkat tepon jap, nak gtaw something. Kalau ko update status kat FB tigaploh patploh kali pasal kau punya selesema, orang akan komen kat salah satu jer. Tak yah la nak buat trasa ke apa ker. Kau bukan Lisa Surihani or Fazura yang orang nk kisah dengan kehidupan kau. Haha.

The second thing is, kau masuk hospital sebab kes kau agak jugak la kritikal. Jangkitan bakteria la, virus la konon-kononnya. Kalau setakat bakteria E.Coli or virus influenza, orang lain pon kena jugak. H1N1 and H5N1 punya musim pon dah lama lepas.  Kau tau kenapa aku cakap kau tak beretika?  Kau sedar tak hospital or klinik tu bukan bapak kau yang punya. Yang kau sesuka hati guna smartphone mahal kau yang berwifi tu apa kejadahnya? Kau sedar tak sakit picisan macam kau tak setanding dengan orang yang pakai pacemaker kat jantung? Sedar la sikit, orang lain pon sakit jugak, jangan guna benda elektronik dan bergelombang tinggi macam telefon dekat kawasan hospital. Aku bukan nak suruh kau hormat hospital or hormat sesapa. Juz hormat kehidupan orang lain, diorang pon nak jugak hidup.

Attention Whore pt 3

Kalau kita tengok, memang jarang lakinak buat perangai macam ni. Mostly perempuan jer. Tak kira kau pengkid ke, lesbian ke, tomboy ke janji kau perempuan. Memang perangai kau macam tu. Kalau laki, diorang juz inform  mengenai orang lain. In other word, diorang menyampaikan berita mengenai kawan diorang yang sakit or masuk hospital kepada umum. Kalau sendiri masuk hospital, kitaorang laki juz gtau kawan-kawan rapat je. Tu pun guna sms jer. Takde la nak kepoh kasi bang bang boom dekat FB wall sendiri. Tak cool langsung. Kalau inform awek masuk hospital tu boleh la dikecualikan.

All in all, jangan la berharap sangat orang nak komen kat status korang time korang update status gtaw korang sakit. Diorang maybe mempunyai tanggapan macam yang aku tulis. Nak selamat, korang gtaw kawan baik korang suruh war-warkan dekat FB, tu pon kalau korang ni memang gila publisiti, jenis “Apa-apa Sikit Kena Update FB” punya orang. Macam la apa korang buat, mana korang pergi pon orang perlu tahu. Ish3.

Attention Whore pt 4

all the comic strips are from CheerUpEmoKid.net.

Post a Comment

Powered by Blogger.
Powered By Blogger
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...