RSS

Leave your link here...


Dikuasakan Oleh Shoutmix

Kalau dah nama manusia…


Pernah tak korang alami situasi di bawah ini? Ok kalau tak pernah alami, aku bet semua orang mesti pernah nampak benda ni kat mana-mana, betul tak?? JOM kita tengok jap…

D’Kisah 1

Aku      : Woi…tengah wat pa tu? Layan pawned ar? Dalam gelap kot….

Dia      : Tak der ah.. aku tengah komen kat status FB sorg budak ni, Cute giler kot…

Aku      : Mana…meh aku nak tengok cute tegha mana budak tu…uih, giler muntahpuaka cute budak ni…

Dia       : Kan??

Pawned-On-Camera-4.24.10

D’Kisah 2

Aku      : Woi… tengah wat pa bergelap tu?Ko donlod citer Maria Ozawa Mariana ke?

Dia       : Takder ah, aku ni alim kot. Ni haa, tengah baca blog sorang awek ni…

Aku       : Best tak? Blog pasal pa? Tudung ke legging?? Best tak??

Dia        : Biase2 je. Boleh laa.. tapi awek ni cun kot…..

D’Kisah 3

Aku      : Wei… dok senyum2 msg dgn awek ke? Udah2 le tu..

Dia      : Tak ah, ni ha aku baru follow tweet sorg budak ni… best ar baca tweet dia… haha

Aku      : Awek cun?

Dia      : Aaaa… Ha’ah… –_-

Aku      : Muntahpuaka betol ko ni.. hahaha

Kejap ekh..

Semalam aku keluar pekan, banyak gila kedai makan guna nama '” D’ “ tu… kalau nasik goreng diorang boleh rasa sedap dengan letak word (word ke tu?) tu…tak per la. Boleh kasi excuse you. Tapi kalau setakat rasa macam makanan Chihuahua … better korang belajar dengan Mak Cik Juwiee jiran sebelah aku ni…

Okay balik citer atas…

Kisah yang fest tu. Mostly kita semua pernah nampak atau terlibat secara live atau siaran ulangan (tanak mengaku jadi kat diri sendiri) benda ni. Yelah, selalu benda ni jadi kat para awek, nak2 cun plak tu. Even status FB juz letak emoticon pon komen dah berdedam-dedam… Tu belum masuk tulis status oneword macam “Ohhh..” dan sebagainya… Yang paling ketara, ini normal la… status camni; “Rasa macam gemuk la”. Konfem aku cakap kau, konfem beratus punya la komen. Tapi dengan syarat, korang mesti cukup cun. Benda ni pon boleh jadi pembaris gak nak tahu diri sendiri cun ke tak. Tapi kalau rasa macam terabai umpama korang tak wujud tu, paham-paham je lah ye. SILA TONYOH MUKA ANDA KE LANTAI….dengan kadar segera.

juliana evans tudung

Citer yang sekend tu aku rasa realiti dalam dunia blogging ni. Oh ya, for your information I’m still new to the blogging, so do welcome me. Haha. Okay, balik citer asal. Kalau korang tgk blog awek muka stock 1Malaysia dengan awek muka ala2 Juliana Evan, agak-agak la, mana lagi ramai follower? Awek muka stock 1Malaysia? Gila patriotik la kepala hotak korang ni. Tapi realitinya, muka pan asia, cun, awek tudung cute jugak menjadi blogger pilihan. Bukan sebab entri diorg, tapi diorg dapat publisiti sebab rupa yang cantik, menarik kau memang D’Bomb… (D’ lagi…) Korang nak kata aku mongak? Cuba korang cari blog blogger perempuan, blog mana yang header tak letak muka blogger?? Acecite.. Blogger laki tak der punkes macam ni. Cuba korang tengok Obe, debab-debab pon popular…

Effi

Citer yang ketiga tu lebey kurang macam Maggi Cukup Rasa laa, tak pun Knorr Pasti Sedap.. Sama jer conclusion nyer macam citer-citer yang lain.

Aku rasa…..

Tak tahu la korang rasa macam mana, tapi bagi aku, seyes menyampah gila aku tengok awek-awek yang buat perangai macam ni. Cute tu satu hal, pastu buat prangai macam ni pon satu hal jugak. Confuse aku, nak suka ke nak benci diorang ni. Bagi aku, diorang seolah2 cuba mempermainkan perasaan jejaka-jejaka melayu terakhir tapi tak hensem di luar sana. Bagi aku diorang seolah-olah cuba memancing lelaki. Ye aku tahu, kejelitaan tu hak milik setiap insan. Tapi, tak payah la nak buat macam tu kan?? Muntahpuaka punya perangai..

344768645

So meh kita tengok sama-sama. Apa jadi dengan brader2 yang giler nak mampus hodoh kurang hensem atau awek2 muka stock yg ada FB, Twitter, blog dan laman sesawang sosial yang lain? Cuba bayangkan, diorang ada ke tak der ke, tak da siapa yang kisah kewujudan diorang, kisah hidup diorang, sakit lelah diorang dan even hidup mati diorang (ni assumption paling dahsyat laa). Aku tak kata satu dosa memiliki wajah yang segak, atau satu kesalahan kepada mereka yang bagi tumpuan lebeyh kat gologngan macam ni.

Tapi… itulah….

Facepalm

Kalau dah nama tu manusa, mesti ada sifat nak bangga diri…. BETUL AKU CAKAP?

Post a Comment

Powered by Blogger.
Powered By Blogger
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...